دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 6 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۰:۰۴:۰۵

پیشرفت طرح مطالعاتی صادرات گاز ایران به عمان

باشگاه خبری فراساحل: مدیر پروژه مطالعات مهندسی خط لوله صادرات گاز ایران به عمان پیشرفت این پروژه را ٢٢ درصد اعلام کرد و افزود: شرکت بینالمللی هورایزن به عنوان پیمانکار، اجرای مساحی پروژه را انجام می دهد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، محمد اکبرزاده با اشاره به بررسی چهار مسیر مختلف خط لوله دریایی از سوی شرکت تاسیسات دریایی برای صادرات گاز ایران به عمان اظهار کرد: با بررسی‌های انجام شده، گزینه شماره ٢ به توافق طرف‌ها رسید. وی مسیر دوم توافق شده را دارای ویژگی‌های طول تخمینی ١٧٦ کیلومتر و حداکثر عمق پیش‌بینی شده ٢٩٠ متر اعلام کرد و افزود: با انتخاب این مسیر از سوی کارفرما، شرکت تاسیسات دریایی مساحی پروژه را با در نظر گرفتن این گزینه انجام می‌دهد.


اکبرزاده با بیان اینکه شرکت بین‌المللی هورایزن به عنوان پیمانکار اجرای عملیات مساحی این پروژه انتخاب شده است، گفت: اجرای عملیات مساحی هم اکنون آغاز شده است. مدیر پروژه مطالعات مهندسی خط لوله صادرات گاز ایران به عمان شرکت تاسیسات دریایی با اشاره به پیشرفت ٢٢ درصدی این پروژه، اظهارکرد: تامین گاز صادراتی به عمان از طریق انشعابی از خط لوله انتقال گاز سراسری ٧ است که از عسلویه به سمت بندرعباس امتداد خواهد یافت. وی تصریح کرد: این خط لوله در نزدیکی بندرعباس‌ (شهر رودان) با یک انشعاب به طول ٢٠٠ کیلومتر به منطقه کوه مبارک می‌رسد که شرح کار شرکت تاسیسات دریایی از این نقطه آغاز می‌شود.


به گزارش تاسیسات دریایی اکبرزاده ادامه داد: به منظور تامین فشار لازم برای صادرات گاز به عمان، ایستگاه تقویت فشار و تجهیزات اندازه‌گیری در منطقه کوه مبارک در نظر گرفته شده است و گاز صادراتی از طریق خط لوله زیردریایی به طول تقریبی ٢٠٠ کیلومتر به بندر صحار در عمان ارسال می‌‌‌‌شود. مدیرپروژه مطالعات مهندسی خط لوله صادرات گاز ایران به عمان شرکت تاسیسات دریایی گفت: براساس شرح کار توافق شده در این مرحله، انجام مطالعات و طراحی مفهومی، مهندسی پایه ایستگاه تقویت فشار، ایستگاه اندازه‌گیری، خط لوله زیردریایی و کابل فیبر نوری زیردریایی، انجام مساحی دریایی، مطالعات زیست محیطی، مطالعات پدافند غیرعامل، نقشه برداری، مطالعات ژئوتکنیک و تهیه مدارک مناقصه فاز EPC و EPCI را بر عهده دارد.



  کد خبر : 1818
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :